Saturday, October 17, 2009

Líná sobota

Dnes jsem hrdinsky vyrazila na výlet do Fatimy. Tam se jezdí z lisabonského nádraží Oriente. No a co čert nechtěl, ujel mi vlak (doufám teda, že jen ten do Fatimy). Ale nakonec jsem toho vůbec neželela, protože jsem byla stejně dost ospinkaná (pro Fatimské účely nepříliš vhodné), pořídila jsem si vytouženou knihu Nenhum olhar od José Luíse Peixota (česky Nikdo se nedívá) a v okolí Oriente jsem bez problémů strávila asi 6 hodin. Je to totiž místo, kde se konalo EXPO 98´a zbylo po něm spousta pěkných budov, oceánárium a Parque das Nações (Park národů) s úplně geniálníma cinkadlama a fontánama. A je tam nádherný výhled na Tejo. Taky jsem tam slyšela jednu postarší slovenku pronášet hrubá slova s tím, že "tady můžu, tady mi nikdo nerozumí" (byla jsem v pokušení jít jí říct, že tomu tak není, ale nakonec jsem si to nechala pro sebe). Nenudila jsem se:).

1 comment:

eliška said...

Zavidim!
Lisabon mi ucaroval stejne. Doporucuju Monasterio dos Jeronimos v Belému, navstevu Sintry - pohadkove palace, zahrady a parky. A z oblibeneho Cascais na Guincho beach. V Cascais se da pujcit kolo. A taky jeste Cabo da Roca, busem z Cascais. Da se odsus jit pesky po turisticke znacce az na Guincho a pak podel pobrezi do Cascais za par hodin. A v Lisabonu vsechna muzea, treba Calouste Gulbenkian! Baldachyny a polstarky na lavickach v okolnim parku. Nadhera. Hned bych jela zpet.
pampa