Friday, October 2, 2009

Jízda na úředním šimlu...

...je opravdu pro náročné.

Včerejší den jsem považovala za opravdový byrokratický sukces. Během jediného odpoledne se mi podařilo vydyndat potvrzení o studiu (pravda, už předobjednané), založit portugalské bankovní konto (abych si ho mohla otevřít, jsem musela vykonat dva výběry z bankomatu, protože místní bankomaty vám nedají víc než 200 euro najednou a když jich potřebujete 250, tak holt musíte zapařit dvakrát; taky musíte bance prozradit jména vašich rodičů. K čemu to potřebují? to nevěděla ani bankovní senhora), vyřídit papíry na stýpko (bez přítomnosti neschopné, údajně vínem zavánějící koordinátorky) a zapsat se do knihovny (po té, co mě paní 20 minut úplně ignorovala a dělala si svoje věci; ale aspoň to pak bylo hned a mohla jsem si i rovnou půjčit knžku). Byla jsem nadšená, byla jsem vítěz.
Dnes jsem zjitila, že abych se mohla zapsat v řádném termínu, to jest do dneška, musím mít zaplacenou i první splátku školného (že by mi todle někdo řek si nevzpomínám), což znamená složit v bance 1500 euro cash. Takovou banalitu si zřejmě může dovolit kdekdo, že. No nic, tak holt zaplatím dalších 16 euro jakožto pokutu z prodlení.
Sláva vítězům, čest poraženým. :(

1 comment:

Anonymous said...

tak tos byla desne sikovna a hrozne moc jsi toho zvladla:-) Vlastovka