Wednesday, November 18, 2009

My very first apfel strudel

Myslím, že jsem nikdy nic sladkýho neupekla úplně sama a jestli jo, tak to rozhodně nebyl štrůdl. Až pozvání na oslavu narozenin mého brazilského spolužáka mě motivovalo k větší samostatné akci. Sice jsem ten štrůdl nakonec dělala o den později a pro českou kamarádku na odjezdu, ale to už je jiná pohádka.
Každopádně akce to byla zajímavá. Kvůli svému nápadu jsem absolvovala učenou dišputaci s indem/pakistáncem na téma "máte pečící papír, ne, papírové ubrousky jsem nemyslela, nevadí", abych nakonec pořídila pečící alobal v Minipreço. (Úplně nejdřív jsem se pokusila umýt náš jediný plech, ale to jsem nakonec vzdala.)
Celkem bez úhony jsem nakrájela jablka na pidikousky (přesně tak, struhadlo máme jen to pidi na parmezán) a úspěšně tím naplnila těsto, ktéré zákeřní domorodci prodávají už vyválené a navíc vykrojené do kulata, což se mi zrovna moc nehodilo, ale tak aspoň mám výmluvu, kdyby měl někdo nějáké pochybnosti o tvaru výsledného produktu.
Myslím, že potom se muselo mojí babičce velmi škytat, protože když jsem finální balík potírala vajíčkem pomocí lžíce místo mastipírka, tak jsem na ni, coby zkušenou kuchařku, dost myslela...co by na to asi říkala. Jediný štěstí bylo, že v tu chvíli nebyl nikdo v kuchyni , protože pokud by udržel vážnou tvář v průběhu mého vědeckého potírání, tak by se mu to zcela jistě nezdařilo potom, když jsem odstraňovala papír, na kterém se těsto prodává, z podštrůdlu a transportovala ho na plech. To, že naši plynovou troubu zapalujeme špagetou, už nemůže nikoho překvapit. :)
Ale bylo to jedlé a brzo mě čeká repete, snad už nezapomenu koupit rozinky.

2 comments:

Anonymous said...

Taky jsou dobry kousky vorechu, bafni to na tvyho prodavace. Ja kulaty teto v rohach povytahuju flaskou od svatyho emiliona a na vlazeni, pote co jsem uvlazila brko husi ceske az po ty provazky, co jimi bylo svazane, uzivam stetku od paulova malovani (a pokud je to pro domorodce, tak ji namocim v redidle, haha super, jen dal!!! jahyja velka na te pysna

Holatka said...

Ja jsem po nastehovani tez nemela nic na potirani strudlu, tak jsem to delala prstem. Kdyz jsem to vypravela Dorce, tak mi pak k svatku nadelila stetku na potirani.
Jinak ja delam strudl tak, ze koupim testo, babicka mi udela zavareny strouhany jabka, ja je kydnu na to testo, soupnu tam jeste rozinky a orechy, posypu skorici a je to :)