Sunday, November 1, 2009

Fátima mě nechce, ...

...asi ví, že se mi tam nelíbí.
Posledně mi ujel vlak a vůbec jsem se tam nedostala. Dnes přišla inovace, vlakem jsem bez problémů (i s přestupem v Entrocamento, kde nemaj snad vůbec napsaný co a odkud jezdí, veď to každý vie, hej) dojela až na stanici, co se jmenuje Fátima. To bylo ve 12,04. Pak jsem vyrazila směrem, který mi přišel ok, znejistěla a radši se ujistila o správnosti v místním baru (dotazem, nikoli nápojem) a pak šťastně dorazila do Fátimy městečka, v 18,30. (Dívala jsem se pak doma na mapu, poté co jsem během odpoledne klnula všem prolhaným místňákům a pomateným tučňákům, ale skutečně je to tak! To nádraží je fakt nejmíň 15km od městečka!)
Ale co, procházka byla pěkná (jen bych si ji nemusela celou dávat po silnici). Poprvé v životě jsem viděla žaludy z korkového dubu, spoustu portugalských hub (podezírám je z jedlosti, ale neodvážila jsem se to testovat), granátová jablka přímo na stromě v zahradě, už teď mám trošku očíhnuto, jak se sklízí olivy a taky proč se jedí jen naložený (čerstvě utžený sou faaakt hořký!) a konečně jsem viděla správný barevný podzimní listí. Málem bych taky zapomněla, že to bylo vlastně poprvé za celý můj dosavadní pobyt, co jsem se dostala opravdu pryč z Lisabonu (Cascais nepočítám, to je v podstatě jen vzdálenější lisabonská pláž) a vůbec z města, což byla velice příjemná změna. Takže nač si stěžovat.:)

http://picasaweb.google.cz/julika.pinguin/PortugalskyPodzim#

No comments: