Monday, November 5, 2007

Tlumoceni na radnici

Asi pred tydnem jsem odmitla tlumocit svatbu Nigerijce a Cesky, protoze v tom mela byt i AJ a ja si nejsem dost jista. Par dnu na to mi prisla sms s telefonnim cislem s tim, ze tam mam zavolat v AJ, ze pan se zeni 2. listopadu a ze je to FJ-CJ. A nikdo se neptal, jestli chci nebo nechci:).
A tak jsem tam zavolala a slibila, ze budu 2.listopadu ve 14 hodin pred radnici v Montreuil. Ale to byly veskere informace, ktere jsem dostala. No co, aspon jsem se nestresovala. O cem nic nevis, o tom nepremyslis. Pak prisel den D, mensi hledacka pred vchodem a stastne shledani. Uvnitr jsem pomalu zacinala chapat, o co ze tu vlastne jde. Prisla jsem tlumocit predsvatebni pohovor, ktery predchazi rozhodnuti, jestli je urad vubec odda ci nikoliv. Byl to vlastne takovy vyslech. Nejdriv on pak ona. Kazdy zvlast a pak se zrejme porovnava, jestli vypovidali shodne. Dotazy typu kde a kde jste se seznamili, jak vidite spolecnou budoucnost, etc. Podivne uz po strance obsahove, ale pro mne byla zajimavejsi stranka lingvisticka. Navzdory tvrzeni v sms umel Nigerijec pouze anglicky, a to podstatne hur nez ja. Takze jsem tlumocila nejprve mezi AJ a FJ (s tim, ze pani urednice umi AJ, ale podle zakona ona musi mluvit FJ a musi u toho byt tlumocnik, tedy ja) a pak mezi CJ a FJ. Behem pohovoru vyslo najevo, ze Nigerijec je sice sympatak, ale na uzemi Francie je nelegalne, a slecna je sice romanticka, ale dovedela se to az ode mne. Presto se chteji vzit, protoze se poznali pod Eiffelovkou, maji se radi a je to prece krasne vzit se ve Francii.
Tak nevim. Bud jsou oba ducha mdleho, nebo jsou tak desne zamilovany ze je vsecko jedno (i to, ze slecna neumi skoro vubec AJ a pan skoro skoro vubec) a nebo je to proste habadura. Kazdopadne jsem odtamtud odesla po 1.5 h trojite lingvogymnastiky a naprosto mimo. Z unavy i z tech lidi.
Jo, tlumoceni je fakt zajimava profese.

6 comments:

Katy, Kačka, Katalinka said...

Tak to je docela sila, ta Eiffelovka asi dela divy. Meli by to nekde psat jako varovani (kdyz uz se dnes varuje proti vsemu): kdo do Parize svobodny, ten z Parize s Nigerijcem. Nebo Argentincem. Nebo jinym incem.
Btw, koho si privezes Ty? :)

Anonymous said...

Prosím tě nevoz nikoho, ani zvířátka...

Julika said...

Tak to vidis, Katalinko, jiz predem nemozne kohokoli dovezt, doma ho nechteji, at je to, kdo je to.;)

Anonymous said...

A tak si dovez. Ja nevedela, ze uz si to opravdu chystas. Muze byt i zviratko, VZD je V.

Anonymous said...

jj, dost často to tak prý dopadá, taky když jsem se po půl roce vrátil a sdělil doma, že na víkend za mnou přijede M. Tak se chvíli báli, z který africký země pochází (-:

Anonymous said...

Jojo. a nejhorší na tom je, že to třeba ani habaďůra nebyla... Romantické slečny jsou neuvěřitelné! A pak to dopadá třeba takhle: http://manzelka.bloguje.cz/591245-pan-a-pani-sarrovi.php