Friday, November 23, 2007

Zobali Frantici, zobali, igelitove obaly

Francouzi jsou obalovi maniaci.
Kdyz si koupim balicek mych oblibenych susenek, dostanu dva aluminiove pytlicky po 6 susenkach v papirove krabicce. A kdyz mate stesti, a treba kupujete nejake drazsi susenky, budou ty pytlicky ve vanicce a pak teprv v krabicce! Pripomina mi to stare zname "domecek, v domecku stolecek, na stolecku misticka a na misticce rybicka".
Kdyz jsem si v pekarne koupila pul bagety a croissant, dostala jsem bagetu v papirovem sacku, croissant zabaleny do kousku papiru a kdyz mi to pani vsecko dala do igelitcicky, tak uz jsem to nevydrzela a rekla ji, ze tasku nepotrebuju. Rekla, ze nema problem, ale ze ji to vubec nenapadlo, pac "je to tak vzacne"!
Tohle baleni obalu do obalu, jeste k tomu asi tak na 5 minut, protoze jsem to samozrejme chtela hned snist, a bez moznosti trideni me fakt nici. Pripadam si jako kdybych se vratila na stromy. Vzdyt v nasi rodine uz tridime odpad snad vic nez 10 let! C' est frustrant, ça!

4 comments:

Anonymous said...

Že by Francouzi byli s tříděním odpadu ještě horší než Portugalci :-) ? Lenka

Anonymous said...

No vidíš, a na naší slavné Alma Mater se mi ještě nepodařilo třídění prosadit. Avšak neustále doufám a jednou na to donesu z lékárny OBROVSKÉ krabice....

Anonymous said...

To se docela divím, že se nedá třídit. V Paříži jsem měl v baráku popelnici na směs, na papír a plasty a kousek po ulici byl kontejner na sklo.

Katy, Kačka, Katalinka said...

Neuveritelne se stalo skutecnosti: vcera si jen tak jdu a co nevidim, primo pred skolou nam vyrostly kontejnery na trideny odpad. Asi v tom nebude zadna navaznost na me blockopsani, ale jestli je, muzes doufat :) Zazraky se stavaji.