Monday, October 29, 2007

RER

(takove predmestske vlako-metro)
V sobotu jsem jela RER. Poprve od meho prijezdu do Parisu. A musim rict, ze to bylo dobrodruzne.
Vecer jsem jela az kamsi mimo opravdickou Pariz. Neuvedomila jsem si, ze je to mimo mestskou zonu a ze mi tim padem nestaci klasicky listek za 1.5 euro. Bezelstne jsem teda nacpala do turniketu svuj levny listek, ktery v poradku vylezl, a pak jsem se strasne divila, ze mne to nechce pustit. Hloupy pristroj, rekla jsem si, a prelezla jsem turniket.
Cestou ve vlaku, mi doslo, jaka je ralita a jen jsem doufala, ze u vychodu nebude dalsi turniket. Nastesti nebyl a ani zadny revizor se neobjevil.
Zato vlak ale nestavel ve vsech stanicich (duvod i system mi unikl), a tak jsem celou cestu doufala, ze na moji stanici zastavi.
Zastavil.
Na zastavce jsem zjistila, ze cesta zpet mne bude stat 3.5 eura. Naval paniky, pohled do penezenky...byly tam 4 eura. Uff!
Cestou zpet po mirne surrelisticke navsteve u neznamych spoluzaku jsem sebejiste zakoupila ten spravny lupen, stastne dobehla vlak a v klidu dojela na tramvaj. Turniket, ktery jsem uvidela u vychodu mne nemohl rozrusit. Dala jsem mu svuj listek, listek vylezl tam, kde mel,...jen ten turniket se odmitl hnout! Tak jsem ho opet prelezla a jako bonus jsem se jeste musela procpat pidi mezerou jednokridelnych litacich dveri, ktere byvaji hned za turniketem. Ty se totiz logicky take odmitly hnout. Jesteze jsem moc nevecerela ;).

7 comments:

Katy, Kačka, Katalinka said...

Hi, hi, koukám, že si užíváš města se vším všudy :)

Anonymous said...

hi hi, Kopčem, hi hi

Anonymous said...

Hihi, dívej se pořádně....

Anonymous said...

Tak jestli jsi prolezla touhle dírou ve dveřích za turniketem, tak jsi tam nejspíš opravdu hodně zhubla, co si pamatuju, tak se to řeší tak, že turniket přelezeš hned za někým a ty dveře si podržíš (aneb jak se mi demagnetizoval ten magnetickej proužek kupónu Carte Orange zrovna o víkendu, kdy nebylo kde si nechat vystavit novej...)
Jo a RERka skutečně stavěj každý jinde, na každý stanici je seznam vlaků (ty čtyřpísmenný zkratky na lokomotivě a na informačních tabulích) a zastávky kde danej vlak staví. Je dobrý to najít, takový RERko C má na každým konci asi 5 větví, takže nejen, že by člověk mohl tu svoji zastávku projet, ještě by taky mohl jet úplně jiným směrem...

Jinak moje první cesta RERkem probíhala úplně stejně - vlezl jsem na městskej lístek do prvního vlaku, divil se že některý stanice projíždí, dojel naštěstí tam, kam jsem potřeboval a musel přeskočit turniket... (-:

ňam said...

no vy jste určitě to naše malý český štěstí vybrali, takže až s ním pojedu já, odveze mě někam jinam...a navím mě potká revizor.. ;))

Ale Julo, víš jak, přelez, přeskoč, ale nepodlézej...A když už budeš muset podlézt, tak se zase narovnej.. ;))

Anonymous said...

4vicious: Co je Kopcem? Nejaky skokan?
4Mumuk: diiiivaaaam, a nejedou!;)
4Kytka:Lidska masa je nekonecne ztlacitelna:).O pul noci bohuzel nebyl nikdo, za kym bych se procpala. Respektive vsichni kdo byli,stihli driv utyct.;)
Jo, ja uz jsem to taky ted vsecko pochopila, ale v sobotu vecer mi to tak jasny nebylo.Rozvetveni RER jsem nastesti zaregistrovala hned. Nez se nekam vydam,peclive studuju plan.;).
4Njam: O podlezeni jsem chvili premyslela, ale tam je opravdu malo mista,musela bych po brise;)

Anonymous said...

Kopčem je pokud si dobře pamatuju postava ze Štorchových Lovců mamutů a dalších knih.