Friday, October 19, 2007

Kdo nestavkuje, neni Francouz!

Francouzi stavkuji radi. Proste je to bavi. Tentokrat uz je to ale ohne sranda, vlada chce zeleznicarum (a jim podobnym) sahnout na jejich "socialni vydobytky" a posilat je do duchodu stejne pozde jako vsecky obycejne smrtelniky! Takze vcera nejenze nejezdilo metro, ale ani tramvaje, busy a vlaky! V ulicich se tak objevil opravdu zajimavy vzorek lidi, od kravataku s peckama v usich, pres elegantni damy, zeny v domacnosti a studenty, az po babicky a bezdomovce. Musim rict, ze evidentni parizanka s planem Parize v ruce vypada celkem komicky. Rozhlizi se na vsecky strany, brejli do mapy a porovnava ji s realnymi ulicemi, ktere vidi poprve v zivote, prestoze (nebo spis prave proto, ze) tudy denne jezdi...metrem. Vrcholem vseho bylo, kdyz se mne jedna pani zeptala na cestu;). V ulicich se taky vyrojila spousta bicyklu a kolobezek ruzneho stari i kvality, bruslari a u stojanu s mestskymi koly se tvorily nezvykle fronty. Proste silenstvi!
Ale musim parizanum priznat, ze to zvladali s nadhledem. Nekteri dokonce vypadali, ze si to uzivaji. Je zajimave, ze v takovych pripadech je stavka naprosto prijatelnou omluvou pro absenci ve skole ci v praci, protoze pro lidi, kteri bydli na okraji mesta, je opravdu nemozne, dostat se na misto vcas.
A jak jsem se do skoly dostala ja? Pesky, panacku, pesky. Trva mi to slabou hodinku. Nastesti neprsi:)

3 comments:

Anonymous said...

Škoda, že se v Praze taky občas nestávkuje, to smrduté metro poránu mě už fakt nebaví, ale jsem moc líná na to, abych si ranní hodinkovou procházku dávala dobrovolně :)

Anonymous said...

No, pokud někomu Pražské metro připadá smrduté, tak by nejspíš to pařížské ocenil jen v době stávek (-:. Procházku do školy a ze školy jsem v Paříži mnohokrát absolvoval zcela dobrovolně, jen tu část trasy u školy jsem vždycky jezdil metrem (měl jsem školu na předměstí, takže mé bydlení pár minut od Latinské čtvrti a tím většiny Pařížských vysokých škol mi nebylo moc platné. Ale na procházky po okolí to zase bylo dobré (-:

ňam said...

smrduté jsou v Praze jen tramvaje...

Nicméně v PRaze by se během stávky nevyrojily tříkolky, kola a podobně...ale jen další auta, zácpy a větší smog... Chtělo by to stávku semaforů.. ;))

Julčo - už bydlíme.. ;) A já doufám, že ty si to tam užíváš! ;)