Friday, July 9, 2010

A manhã burocrática

Asistentka šéfa našeho kurzu je moc milá. Poslala nám velice polopatický popis kdy, kam a s čím máme zajít a kolik zaplatit, abychom dostali certificado de conclusão da pós-graduação případně diploma, pokud po něm zatoužíme. Tak jsem se do toho dnes vrhla.
Musím přiznat, že zápisová procedura byla takové administrativní martyrium, že ji můj mozek raději vytěsnil, a to včetně takových informací, jako třeba kde se nachází rektorát nebo pokladna. Na druhou stranu je třeba uznat, že jsem neměla vysoké nároky a vůbec jsem nepočítala s tím, že bych celou misi úspěšně dokončila již dnes. Ale dobrá věc se podařila. Kde je rektorát (krok č. 1) jsem si vzpomněla a s pomocí ostrahy jsem na druhý pokus dokonce našla správný vchod. No a pak už to bylo zábavné putovánání. Vyplnit vstupní papírek do rektorátu, ukázat občanku, kterou jsem nezapomněla - poslední přepážka na konci chodby vlevo - škrtnout zářijovou adresu a připsat e-mail - o dvě přepážky vedle se pokusit zaplatit kartou a následně si odskočit na vzduch do bankomatu - odevzdat návštěvní papírek - vystát frontu u serviços académicos a zjistit, že jsem přeskočila ještě jednu pokladnu a jeden formulář - malá zato nepostupující fronta u pokladny v 1. patře - jejda, ve formuláři chtějí vypsat předměty, co jsem dělala...vím já? ty názvy byly spíš jen tak pro formu - jedu domů, snad kopii toho zápisovýho papíru ještě mám - mám, krasopisně vyplňuju (s nebo z, tenhle problém mívám v češtině i v portugalštine, bizár) - metrem do školy - serviços académicos podruhé. Uff, všecko odevzdáno, celkem zaplaceno 95, 80 €.
A kdy že mi ten certifikát dají? - No, těžko říct, to záleží na tom jak rychle se to vyřídí. - A diplom? - No, to není naše věc, to dělá rektorát. - Aha...Ehm...Muito obrigada.

PS: Odpoledne jsem se dozvěděla od kamarádky, že ona svůj diplom z tohoto kurzu dostala 2 roky po jeho ukončení, tak nevím...

No comments: