Saturday, May 1, 2010

1° Maio

První májový den a svátek práce byl jak se sluší a patří. Bylo pěkně, kvetly kytičky, nepracovalo se a demonstrovalo se. Ani jsem netušila, jak moc mě nakonec demoška zaujme. Musím říct, že protestní průvod byl skutečně fascinující, a to z různých důvodů.
Za prvé zvukově - pochodovali v něm totiž bubeníci s velkými bubny a opravdu jim to šlapalo, dunělo mi to až někde v žaludku. Taky se samozřejmě pískalo na píšťalky a křičely hesla. Nejvíc se mi líbil výkřik, který by škodolibý našinec interpretoval jako "Uhněte!" případně "Umřete!", i když ve skutečnosti to bylo "U-ŽE-TE" (tedy UGT, což je zkratka pro Generální unii pracujících, nebo jak to nazvat).
A pak taky personálním složením. To, že pochodovali odboráři a bubeníci a jistili to policajti, by mě až tak nezaujalo. Ale dvě červené skoro třímetrové figuriny (viz foto) a dav lidi v tradičních krojích to už jo. Člověk by myslel, že je to spíš nějaký alegorický procesí. Korunu tomu nasadila cikánka, která se pohybovala mezi demonstranty a snažila se jim za pochodu prodat náplasti.
Atmošku jsem se pokusila zachytit na fotkách zde:
http://picasaweb.google.cz/julika.pinguin/1Maio#

No comments: