Tuesday, September 21, 2010

Tlumok - Doktor - Tlumok

Když jde tlumok k doktorovi, který ke komunikaci s pacienty používá svého tlumoka, tak je to zvláštní, i když o tom tlumok ví předem a ví, jak se chovat. Doktorův tlumok také viditelně zpozorněl, když se prosáklo, že před ním sedí pacient/tlumok.:)
Každopádně musím říct, že návštěva opravdového čínského doktora, byť v Praze, na mě udělala velký dojem. Málem jsem ani neposlouchala, co říká tlumok, protože jsem se nemohla odpoutat od toho, jak si pan doktor dělal poznámky v čínštině. Každopádně výsledek je ten, že se teď naše kuchyně proměňuje v alchymistickou laboratoř. Obden tu totiž budu chystat odvar z babského ucha, teda vlastně z čínských bylin.

Tohle je jedna dávka matroše, ještě než se s ním cokoli začne dělat.






Když se rozptylka (varné sklo nemá rádo přímý plamen) takhle nažhavila a udělala se jí duhová nepravidelná korona, tak jsem trošku znejistěla, jestli nebudu požárníkem.





Takhle vypadají ty kořínky a bůhvíco, když se to vaří (za sponzorský dar kádinky děkujeme FaF UK). Ještě k nim přidávám 4 plátky zázvoru. Musí se vařit třikrát. První odvar se vaří 10min, to se sleje a v nové vodě se vaří 40min, to se sleje a přidá k prvnímu. Potřetí se to v další vodě vaří už jen 10min a to se nechá zvlášť. Ty dva slité se pak rozdělí na dvě dávky, každá asi 300ml. Ještě se v tom pak rozpustí lžička takovýho prášku a trochu skořice.




Jistě nemusím zdůrazňovat, že to nijak pěkně nevoní a že je to hódně hořký. Dneska jsem to zkusila s medem, když to pan doktor povoluje, ale asi by to muselo být v poměru 1:1 (vývar:med), aby se to poznalo. :)




Takhle teď vypadá rozptylka.
A celé je to zábava tak na 1,5h vaření, cezení, míchaní a taky velké větrání.





1 comment:

Anonymous said...

Julie, moje zkušenosti s čínskýma "bylinkama" (spíš kořínkama, větvičkama, atp.) jsou dost podobné. Teď mám už jiný typ směsi, takže s vařením to mám snazší. Ale vypít jsem to schopná jen 1:2 se sladkým džusem, přičemž ty 2 jsou džus ;-) Přeju hodně úspěchů v léčení! pP