Wednesday, December 9, 2009

Wordle

Já se opravdu snažila věnovat se seriózním školním aktivitám. Četla jsem si o prvním kodaňském skandálu v deníku Guardian (po ani ne třech dnech summitu je to docela výkon). JENŽE co čert nechtěl, článek hovoří o Dánském návrhu závěrečného dokumentu (to mi taky příjde zvláštní, že už teď mají návrh) jako o wordle. Julika samozřejmě netuší, co je wordle, a začne to zkoumat. A ejhle, zjsití, že: "Wordle is a toy for generating “word clouds” from text that you provide. The clouds give greater prominence to words that appear more frequently in the source text." A nejenže najde definici, ale k tomu i stránku, kde si můžete hrát, vložit vlastní text nebo třeba i jen zadat odkaz na nějakou stránku, a ono vám to z toho udělá wordle a navíc si můžete nastavit písmo, rozvržení, barvy....no, co na to říct? Je to výborný! Já jsem zkusila zwordleovat svůj blog (překvapivě) a pak projev Václava Havla v Evropském parlamentu. K vidění zde: http://www.wordle.net/gallery?username=Julika

1 comment:

pP said...

tak tohle je ovšem docela zajímavá a pro mě tedy zcela nová hračička :-) mrak tvého blogu zvýraznil zajímavá slovíčka