Saturday, December 5, 2009

Lektvary

(speciální spot pro Břevnovské, kdyby náhodou postrádali mé kulinární zázraky)

Nesnáším, když jsem nastydlá, zvlášť když obecná reakce okolí je „tens grippe A? haha“, v metru se na vás všichni dívají jako na šiřitele smrtonosné epidemie a doma není teplo. Tak jsem se rozhodla pro frontální útok.

Fáze první – česnečka – dala jsem do ní všechen česnek, co jsem doma měla, a dokonce i poslední bramboru a vajíčko (znalcům je jasné, že pak už mi doma nezbylo v podstatě žádné jídlo). Spolubydlové dodržovali uctivý odstup a opatrně se dotazovali, co že to vařím? no, přece sopa anticonstipação...aha, tak jo.

Fáze druhá – nastrouhaný zázvor s medem (pro zázvor jsem musela do obr-supermarketu, v bližším okolí je to věc neznámá) v kombinaci s mátovým čajem; co nejčastěji.

Fáze třetí – špenátová polívka se slepičím vývarem a zázvorem (tohle naštěstí nikdo z místních ani Břevnovských neviděl).
Kdykoli v průběhu echinaceové kapky na tlusto, pomeranče na kila, spánek na hodiny a hodiny.

Operace se zdařila a pacient...ku pálí pusa;).

2 comments:

Anonymous said...

všechno OK, jen tu špenátovku v téhle podobě neznám. Lingvistická: jsem zvyklá, že constipatio je spíš zácpa...Hmhm....MUMUK

Anonymous said...

Špenátovku nemůžešznát, páč jsem ji vytvořila ad hoc a navíc do ní dala ještě jednu tajnou ingredienci ;).Ale tu jsem nezveřejnila, protože pak by už nebyla tajná, že.
Troufám, že constipacio bude cokoli ucpaneho a u portugalců je to nos. ;)Julika